Culatra

April 7, 2023 in Portugal ⋅ ☀️ 21 °C

Vanmorgen met de ferry van 07.00 uur van Olhao naar Culatra, koud en heel erg rustig op de ferry. Het was nog donker toen we vertrokken, maar tijdens de boottocht kwam de zon boven de horizon.
    Op de steiger van Culatra stond Souwie al te zwaaien, een heel fijne aankomst.
    Eerst koffie aan de haven en dan naar het huisje waar Souwie verblijft deze maand.
    Wat een verademing vergeleken bij Armona. Culatra is veel authentieker en er heerst een echte eilandsfeer.
    Souwie komt hier al heel lang en zit in een prachtig huisje aan de rand van het dorp met een geweldig uitzicht en privéstrandje. Heel leuk om te zien hoe iedereen haar groet als een bekende.
    Daarna ben ik via de haven naar de lagune gegaan. Wat een pracht met laag water, de kleuren en vormen zijn magnifiek. Ik wilde ook nog naar het strand, maar dat is er niet meer van gekomen. De lagune is groot en bleef trekken.
    Om 13.00 uur hadden we afgesproken om samen te lunchen in een restaurantje aan de haven. Wat was dat gezellig en lekker. We hadden cataplana, een soort panoventje met daarin allerlei soorten vis en schaaldieren. Een lekker wijntje erbij maakte het helemaal af.
    We hadden zoveel te kletsen dat we nog moesten haasten omdat ik de boot van half 4 terug wilde halen.
    Erg genoten van deze fijne dag op Culatra.