• Day 59

Carrasqueira

April 27, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 23 °C

De haven op palen van Carrasqueira in Comporta, Portugal

Het Cais Palafítico da Carrasqueira is een van de meest bezochte plaatsen in de regio Comporta. Dit meesterwerk van volksarchitectuur, gebouwd in de jaren 1950 en 1960, is uniek in Europa. De haven is gebouwd op onregelmatige houten palen en planken, zoals we in Azië konden zien. De kade en de aanleglijnen worden gebruikt door plaatselijke vissersboten. Dankzij de kades kunnen de vissers ook bij eb, wanneer de bodem bedekt is met een dikke laag modder en slik, hun boten bereiken.

De haven op palen van Comporta is een tijdloze plek, hangend tussen hemel en zee. De ideale tijd om het te bezoeken is bij zonsopgang of zonsondergang, wanneer het licht en de kleuren worden weerspiegeld in het kalme water van de riviermonding. Het is een magische plek voor fotografieliefhebbers.

Beter kon ik het zelf niet verwoorden.

De foto's verdienen het om apart neergezet te worden, dus vandaag geen collages 😃