Satellite
Show on map
  • Day 15

    Naar Fuseta

    November 12, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 18 °C

    Plannen is duidelijk niet mijn sterkste kant. Ik zou naar het kasteel in Loulé vandaag, maar dat is gesloten tot dinsdag. Er was ook nog een kerkje dat ik wilde zien waarvan ik gelezen had dat het helemaal bedekt was met "delftsblauwe tegeltjes". Dat was natuurlijk een Nederlander die dat schreef. Portugal is bekend om zijn tegels en ze heten hier "Azulejos". In de 16e eeuw werden blauwe en witte tegels het meest gebruikt, wat de mode van het tijdperk van de "Portugese ontdekkingen" weerspiegelde.
    Op deze tegels werden belangrijke momenten uit de geschiedenis van Portugal, mythologische scènes en religieuze afbeeldingen afgebeeld.
    Maar ook deze kerk was zondags gesloten, wat ik voor een kerk heel bijzonder vind.
    Gelukkig had ik het door voordat ik er heen gelopen was. Zo blijft er nog iets over voor de volgende keer.
    Het was vandaag stralend mooi weer en ik besloot naar Fuseta te gaan en er een stranddag van te maken.
    Nou dat pakte ook even anders uit, rondom het strand was een hele grote Markt met tweedehands en antieke spullen, plantjes, gereedschap etc.
    Alle parkeerplaatsen waren vol, inclusief de plaats waar ik wilde overnachten. Gelukkig kon ik na een paar rondjes rijden bij het strand een plekje vinden.
    Heerlijk zo'n stranddagje met een zonsondergang als toetje.
    Morgen naar Margot om haar chalet op de camping te bewonderen en te voelen hoe het is op die camping te zijn. Wie weet voor de toekomst?
    Read more