Satellite
Show on map
  • Day 38

    Alcoutim

    December 5, 2023 in Portugal ⋅ 🌧 11 °C

    In Nederland is het Sinterklaasfeest, maar hier in Portugal is daar niets van te merken.
    Laat in de morgen vertrokken uit Alte, uitgezwaaid door Susanne.
    Het plan is om de oostkant van de Algarve te gaan bezoeken want daar ben ik nog niet geweest. Eerst naar boven naar Alcoutim en dan via de Guadiana rivier weer afzakken naar het zuiden.
    De rivier is tevens de grens tussen Portugal en Spanje, een zeer vloeibare grens dus.
    In het kasteel van Alcoutim draaien ze een film waarin duidelijk wordt dat de grens niet altijd zo duidelijk was en dat mensen met bootjes de rivier overstaken en veel contact met elkaar hadden. Prachtig om van bovenaf Alcoutim te zien en aan de overkant van de rivier het Spaanse stadje San Lúcar de Guadiana.
    De weg van Alte naar Alcoutim ging door de bergen. De hele weg niet harder gereden dan 60 km want ik had de weg bijna voor mezelf en het gaf me de kans om veel om me heen te kunnen kijken.
    Morgen ga ik proberen om de rivier over te steken met een bootje en als het goed is gaat er een tokkelbaan terug vanaf Spanje de rivier over. De informatie-mevrouw in Alcoutim was behoorlijk vaag over die tokkelbaan, ben benieuwd of ik m ga vinden en of hij in bedrijf is in dit seizoen.
    Gisteren bij Susanne soep gemaakt van gedroogde paddestoelen, het is een wonder wat een hoeveelheid paddenstoelen je krijgt van 50 gr gedroogde paddenstoelen. Heerlijk soepje met boterhammen met camembert, die had Susanne gisteren gekocht, maar ze vond m zo erg stinken dat ze m weg wilde doen. Nou geef maar aan mij, hoe harder een camembertje stinkt des te lekkerder die smaakt 😋
    Read more