Satellite
Show on map
  • Day 49

    Monte Gordo

    December 16, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 14 °C

    Vandaag proberen om weer in een soort ritme te komen met alle pillen en adviezen van het ziekenhuis. Mijn plan is om te aanvaarden dat ik iets mankeer en te kijken naar de dingen die wel kunnen en niet naar de dingen die niet kunnen.
    Vanmorgen met mensen op de camping gesprekken over wat er gebeurd is en dan komen er plotseling allerlei verhalen over ziek en zeer. Op een gegeven moment heb ik gevraagd of we het over iets anders konden hebben, die 3 dagen in het ziekenhuis waren meer dan genoeg. Gelukkig nam het gesprek dan inderdaad een andere wending.
    Ik kreeg bezoek van iemand van de vorige camping, die wist nergens van en schrok wel een beetje. Hij had een cadeautje voor me mee. Ik wilde graag een 80km sticker op mijn bus, niet dat die niet harder kan maar ik wil meestal niet harder vanwege de slechte wegen en het stijgen en dalen met het daarbij behorende bochtenwerk.
    Hij kwam met zo'n 80 km sticker aan die hij gescoord had in een heel klein achterafwinkeltje. Morgen gaat die op de achterkant van mijn busje zodat iedereen ziet dat ik niet harder ga. We zijn gaan wandelen over het strand en hebben lekker een kopje koffie gedaan op een terras. Er zat een kunstenaar op een stoeltje die had een zandportret gemaakt, volgens mij een zelfportret want hij had net zo'n hangsnor als het zandportret 😃
    Terug ben ik alleen gegaan omdat ik wilde fotograferen. Monte Gordo is toch wel een mondaine badplaats, met veel hoogbouw langs een boulevard, maar met een prachtig mooi groot strand. Op het strand lagen de vissersboten omdat er geen haven in Monte Gordo is. Heerlijk om weer lekker in het zonnetje buiten te kunnen zijn en foto's te maken 😃
    Read more