Meknes

January 13 in Morocco ⋅ ☁️ 20 °C

Met z'n allen in de bus naar Meknes, lijkt net een schoolreisje 😃
    In Meknes stappen we over in rijruigjes, dat zou ik normaal gesproken niet doen, maar het was eigenlijk best leuk. Onderweg probeerden de rijruigjes elkaar in te halen, het ging best hard.
    Meknes is de meest bescheiden van de vier koningssteden, waardoor het een andere plaats is, veel rustiger en meer ontspannen dan Fez, Marakech of Rabat.
    In tegenstelling tot Marrakech of andere steden in het zuiden van het land, is Meknes omgeven door velden, waarbij de landbouw een van de fundamenten vormt van de economie van de stad.
    In de 17e eeuw vestigde Moulay Ismaël de Marokkaanse hoofdstad Meknes, waarbij hij muren en prachtige poorten bouwde. Er is meer dan 40 km muur gebouwd.
    We bezoeken het mausoleum van Moulay Ismaël, een prachtig gebouw dat veel aan het Alhambra in Granada doet denken.
    Heerlijke tagine van rundvlees met pruimen als lunch en dan nog een bezoek aan de souk waarna we het museum, voormalig woonhuis van de premier bezoeken.
    Ook hier weer veel mozaïekvloeren en geometrische versierselen, het ene vertrek nog mooier dan het andere.
    Er is nu oa een museum van Arabische muziek in gevestigd.
    Dan is het alweer 16.00 uur en vertrekken we weer richting camping.