Van Marrakech naar Taroudant

January 25 in Morocco ⋅ ☀️ 30 °C

Een reisdag vandaag. Met Eva afgesproken dat ik achter haar aan rijd, niet dat ik het alleen niet zou kunnen, dat durf ik intussen wel. Maar vooral omdat het gezellig is. Na een uurtje lekker koffie drinken samen en rond 13.00 uur een lunchstop.
    Wat is het een verademing om het Atlasgebergte binnen te rijden, de prachtige kleuren en patronen, je kijkt je ogen uit. Een mooie tegenhanger van Marrakech waar je ook veel kleuren en patronen zag, maar dan anders.
    In Marrakech zagen we ook wel vrouwen op scooters maar hier in het berggebied opvallend veel vrouwen die allemaal lopen of op een busje staan te wachten. De vervoersmiddelen zoals fiets, brommer, paard, ezel, auto zijn voor de mannen blijkbaar.
    En om dat laatste direct te ontkrachten zien we in Taroudant, dat in een laag vlakte ligt, ineens veel vrouwen op de fiets. Ik weet het niet meer, kennelijk streekgebonden 🤣
    Het was alles bij elkaar toch een warme reisdag van 5.1/2 uur, het is nu om half 5 nog 28 graden 🌞
    Iedereen zit lekker in de schaduw iets te drinken, in de zon is nog niet te doen.