Satellite
Show on map
  • Day 45

    Excursie Fes

    February 22 in Morocco ⋅ ☁️ 17 °C

    Om 09.00 uur met de bus vertrokken naar Fes. Eerst naar de oude vesting boven op de heuvel met een grandioos uitzicht en daarna naar het paleis van de koning met een prachtige poort. Aansluitend een bezoek aan een Pottenbakkerij waar het hele proces van mozaïeken, draaien en schilderen bekeken kon worden. De mensen die er werken maakten geen gelukkige indruk. Natuurlijk naar de uitgang door de winkel en wat een schandalige prijzen vroegen ze daar. Ik denk dat de gids provisie krijgt en we daarom daarheen gingen, ik had er al snel genoeg van en ben op eigen houtje wat rond gaan lopen.
    Een kopje koffie op een prachtig dakterras met fraai uitzicht.
    En dan naar de medina en de souk. De gids maande ons steeds om bij elkaar te blijven en door te lopen. Op zich was de souk best bijzonder met veel hout en zulke smalle straatjes dat je er alleen met een handkar door kon, dan moesten alle mensen aan de kant. Maar omdat de gids maar door bleef lopen was er eigenlijk geen tijd om ergens goed te kijken en nauwelijks tijd om foto's te maken. Ik heb net de foto's bekeken en was verbaasd dat het me toch nog gelukt is om zoveel foto's te maken.
    Lunch in een prachtige restaurant, net buiten de drukte van de souk.
    Vervolgens naar de leerlooierij, dat was interessant om te zien en natuurlijk naar de 3 verdiepingen tellende winkel met jassen, tassen, riemen etc. Ik word daar zo moe van, ik wil helemaal niets kopen en het aandringen van de verkopers vind ik knap irritant. En als toetje naar een winkel waar ze sjaals weven, ik had het helemaal gehad, ik wilde geen sjaal ik wilde mijn tijd zelf in kunnen delen en ik was moe van al dat geslenter. Het was al laat in de middag toen we terug naar de bus gingen en ik had het gevoel dat we niet veel van Fes gezien hebben.
    Voor het eerst ben ik niet tevreden over vandaag 🥴
    Morgen hebben we een vrije dag, maar dan is het vrijdag en dan is het meeste in Fes gesloten, dus geen optie om morgen terug te gaan.
    Bovendien wordt er regen voorspeld morgen. Zaterdag gaan we naar Chefchaouen rijden, een rit van 5 uur en zondag gaan we alweer rijden naar de laatste overnachtingsplaats.
    Dat voelde voor mij niet goed want dan konden we Chefchaouen niet bij daglicht bekijken en ik bedacht dat ik morgen al wilde rijden naar Chefchaouen zodat ik het zaterdag kon gaan bezoeken.
    Eva was meteen ook voor, dus we besloten om samen te gaan.
    Intussen zijn er nog meer equipes die morgen al gaan rijden, ik weet niet of de leiding het zo leuk vindt, maar ik in ieder geval wel 😃
    Read more