Chorwacja

Podróżnicy w tym miejscu
    • Dzień 15

11.07.17: Første dag på Krk

11 lipca 2017, Chorwacja ⋅ ⛅ 29 °C

Vi valgte at sove længe og rigtig komme i afslapningshumør. Vi tog alting i vores eget tempo, hvilket var virkelig dejligt. Vi havde snakket om at tage på stranden senere på dagen, men grundet flere forskellige ting endte vi først med at tage afsted kl. 16. Vi skulle bestille reservering til nattoget mellem Rijeka og Budapest og det skulle man kunne gøre på nettet. Vi havde dog store udfordringer med at finde de rigtige hjemmesider og derefter vælge ankomst byen på hjemmesiden.
      Det fungerer således, at man har sit interrail pass, men til bestemte toge skal man bruge en reservation og sådan er det altid med nattoge, så alle har et sted at ligge. Der er dog flere forskellige muligheder, når det gælder nattoge. I det sidste nattog valgte vi de skrabede pladser, hvor man nærmest sidder op. Man kan dog også vælge en form for køjesenge – det er så forskelligt fra selskab til selskab og tog til tog om der er 6 senge eller 4 senge eller hvorledes. Der er selvfølgelig også business class osv, hvilket er en del over vores budget.
      På ”interrail´s” hjemmeside stod der at vi kunne enten bruge det ungarske togselskabs hjemmeside eller det kroatiske. De var desværre således, at på det ungarske kunne man ikke kun vælge reservation uden billet og på det kroatiske kunne man simpelthen ikke vælge Budapest som ankomst by - eller det vil sige, vi kunne i hvert fald ikke finde det. Efter 2 timer gav vi op og tog til stranden. Vi fandt en anden løsning, som lød således, at vi tog til Rijeka om morgen, så vi kunne nå et tog kl. 7:27 og køre hele dagen, hvis der ikke var plads i nattoget.

Der var ca. 700 meter til den nærmeste strand. Det var en stenstrand, men på trods af det, så var vandet virkelig lækkert og solen skinnede. Det var lige det, vi havde brug for. På trods af ret mange mennesker på stranden fandt vi en dejlig lille plet under et træ.

Om aften ville vi ned i byen og spise, men imens Joe var i bad begyndte det, at stå ned i lårtykke stråler samt lyne og tordne. Vi overvejede lidt, om det var dét værd, at våge sig ud i det vejr, men jeg var nok lidt stædig og hev Joe med ud i det. Vi gik da det var tørvejr, men lidt over halvvejs øsede det ned igen, så vi fandt læ under et stort træ. Da vi kom ned i byen var vi blevet lidt våde, kan man vidst godt sige. Senere på aften, kl. 21, skulle et orkester spille nede på torvet, men på grund af vejret blev det desværre ikke til noget. I stedet så fik vi to dejlige wiener schnitzler hver med pommes fritter og henholdsvis øl og vin til. Det var rigtig lækkert!
      Czytaj więcej

Możesz znać też następujące nazwy tego miejsca:

Kornić, Kornic

Dołącz do nas:

FindPenguins dla iOSFindPenguins dla systemu Android