Satellite
Show on map
  • Day 23

    Amsterdam afsnit et.

    September 10, 2023 in the Netherlands ⋅ ⛅ 30 °C

    Jeg så dig en morgen i Amsterdam
    foran en husbåd en algegrøn pram
    skyggerne flakkede, du bad om ild
    gådefuld, lattermild, farlig og vild
    en blå mandolin fra en gul coffee-shop
    spilled´ blues da solen stod op

    Der er et sekund hvor alting kan ske
    hvor tiden står stille og vi skifter ham
    der er altid en bøn, en bøn man kan be
    den bad jeg den morgen i Amsterdam

    Tekst: Lars Lilholt

    En dejlig lang dag, kombineret med cykeltur og Amsterdam afsnit 1.

    Vi cyklede mod centrum og gjorde holdt ved holocaust mindelunden. Jeg får det ret dårligt af at se den rædsel, som jøderne har været udsat for. Kunne ikke sidde der længe, der var noget, der løb mig koldt ned af ryggen

    Vi tog derefter på markedet Nieuwmarkt, hvor man naturligvis kunne købe alskens produkter med canabis. Og bare det at gå forbi de mange coffee shops, blev man helt automatisk lidt høj af, det var ihvertfald tydeligt på lugten hvad, der blev røget. Jeg nøjedes med at købe nogle canabis vingummi bamser, men heldigvis i strong. Lidt skal man jo gerne kunne mærke.
    Har da røget nogle joints til festlige lejligheder, da jeg var ung, men nu skal det prøves i vingummi bamser😂.

    Vi fik gået igennem red light distriktet, og allerede først på eftermiddagen var de første piger i vinduet. Vi gemmer det til i morgen aften, de siger det er en lidt større oplevelse, når det er mørkt.

    Vi sluttede Amsterdam afsnit 1 af med en kanal rundfart, det var faktisk dejligt at sidde i en åben båd i de 34 grader vi har haft i dag.
    På vejen "hjem" kørte vi lige forbi og så Johan Cruijff Arena, et imponerende syn.

    Nu sidder vi og nyder stilheden og det helt fantastiske vejr.
    Read more