Denmark
Ballerup Kommune

Københaven - 'Kaufmannshafen'

August 26, 2023 in Denmark ⋅ ☀️ 18 °C

Heute ein Tag in der Hauptstadt Dänemarks.
      Vormittags Stadtrundfahrt mit Aussteigen, dann Mittagessen in einer alten Brauerei neben dem Eingang zum Tivoli und am Nachmittag vier Stunden Selbstinitiative. -
      Während der Rundfahrt besichtigten wir Schloss Christiansborg, das auch heute noch von Margrethe II. genutzt wird aber auch das Parlament beherbergt. Anschließend besuchten wir die allseits bekannte 'Den Lille Havfrue' in ihrer beschaulichen Abgeschiedenheit 😅.
      Das Mittagessen im Steakhaus war recht lecker 😋, auf sehr heißen Stahlblech'tellern' serviert... ein ungewöhnliches esskulturelles Neuland für uns.
      Der nachfolgende individuelle Rundgang ließ uns durch alte Gassen, an alten Häusern und vielen kleinen gemütlichen Cafés vorbei schlendern, führte uns über einen Trödelmarkt, an Kanal-Schwimmern vorbei in die pulsierende Købmagergade. Wir sahen die Frauenkirche, waren an der Universität (Nils Bohr) und beendeten den Gang im Café 'Peter Beier' mit dem besten Eis in Kopenhagen. -

• Day 21–22

San José, sidste dag inden hjemturen

February 22 in Denmark ⋅ ☁️ 7 °C

Tog afsted med den offentlige bus fra Puerto Viejo kl 9:00. Fik at vide at vi måtte købe tillægsbilletter da vejene var oversvømmet og der måtte ændres rute.
      Det forventedes også forsinkelse så istedet for de seks timer så ville det tage 7,8,9 timer ifølge manden på billetkontoret🙈
      Nåede lige at tænke at man burde have bestilt en shuttle service, men for sent at græde over spildt mælk😅.
      Vi mødte en par fra Polen som skulle med samme fly som os og fik udvekslet rejse røver historier.
      Men heldet forfølger den.. vi ankom til San José allerede efter fem timer kl 14 og fik straks en taxa til vores hotel som til al held lå fem minutter fra busholdepladsen.
      Atter et fint hotel og siden solen endelig var fremme skulle vi lige have de sidste stråler med inden hjemrejsen☀️
      Magnus fik lov til at vælge hvor vi skulle spise dagens eneste og den sidste måltid på Costa Rica. Valget faldt på en steak house en halv time på gåben og vi havde også brug for at bevæge os og se lidt af byen. Mens det stadig var lyst gik vi igennem byens største grønne område, Parque Metropolitano La Sabana pg fik set solnedgangen på vejen. Restauranten viste sig at være lille men vi fik serveret de lækreste rib eyes med tilbehør. Jeg fik rødvin og Magnus en halv liter cola
      Zero til ca 320,- i alt.
      Så gik turen hjem til hotellet for vi skulle atter tidligt op og afsted til lufthavnen kl 5:30😅🛫🌅

Ballerup Kommune