Dag 6: Otorohanga - Rotorua

March 20, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Gelukkig was het vandaag wat droger en voelden we ons weer wat beter, want de Waitomo Glowworm Caves en Hobbiton Movie set stonden op het programma!

We zijn eerst naar Waitomo gegaan om de gloeiwormen te bewonderen (eigenlijk zijn het geen wormen, maar maden, alleen dat klinkt wat minder aantrekkelijk). Heel mooi om te zien, net een sterrenhemel in de donkere grot. We kregen ook de gelegenheid om de "wormen" in het licht te zien, wat zien die beesten er ontzettend goor uit! Maar wel erg mooi in het donker dus.

In de middag zijn we naar Matamata gereden om de Hobbiton Movie set te bekijken. Heel gaaf om over de filmset van de Hobbit te lopen. Het is dezelfde set als die van Lord of the Rings, alleen is die destijds afgebroken. De set is herbouwd voor de Hobbit en deze is permanent. Grappig is dat schijnbaar 1/3 van de bezoekers de films nooit gezien en de boeken nooit gelezen hebben (waarom zou je er dan heen willen!).

De overnachting is in Rotorua (geothermisch centrum van Nieuw Zeeland), waar het ruikt naar rotte eieren (zwavel). Onze dag eindigde met een duik in het warm water bad van het motel (35 graden!)

Groetjes