Satellite
Show on map
  • Day 11

    Dag 8: Tongariro Alpine crossing

    March 21, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

    'One does not simply walk into Mordor'

    De wekker ging om 5 uur vanochtend, zodat we op tijd konden beginnen aan onze hike. Gelukkig hebben we nog last van de jetlag, dus dat was geen probleem. Het weer is niet zo geweldig geweest de laatste tijd, maar vandaag was de beste dag van de week (gelukkig maar anders had het niet in de planning gepast). Auto hebben we op aanraden van de motel eigenaar geparkeerd bij het eindpunt en met een shuttle bus zijn we naar het begin van de track gebracht, dit is ongeveer een half uur rijden. Om kwart over 7 begon ons avontuur.

    Jeetje wat was dat een slecht idee zeg!! 19,4 km met 800 hoogtemeters!! Niet zo slim om te doen als je een paar dagen daarvoor ziek bent geweest, ben ik achter gekomen. Daarnaast was het takkeweer bovenop, koud, mistig, harde wind. Je zag geen reet! Had ik al gezegd dat het een wandeling is van 19,4 km!! Wat een takke end. Kapot waren we. Ongeveer 7 uur na de start kwamen we aan bij de auto, wat was dat heerlijk!

    Leuk feitje: Tongariro park stond figurant voor Mordor in de Lord of the Rings films. De meeste scènes zijn daar opgenomen. Op de foto zie je ook vulkaan Ngauruhoe, beter bekend als Mount Doom.

    Groetjes

    Ps. Veel foto's van mij zijn toegevoegd, want ik was echt niet in de mood om foto's te maken! Die lach is dan ook echt geveinst en moest uit mijn tenen komen.
    Read more