Dag 14: Kaiteriteri - Takaka

March 28, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

We hadden besloten om maar een extra dagje in de buurt van het Abel Tasman National Park te spenderen. Helaas was er geen plek meer in de lodge waar we zaten, dus zijn we afgereisd naar Takaka naar de Shady rest B&B. Wat een heerlijk verblijf. Een art deco/art nouveau huis met een bonte verzameling aan foto's en schilderijen aan de muur. Super relaxte gastheer en erg leuke medegasten. Het was dus erg gezellig bij het ontbijt vanochtend.

Maar goed, we hadden al een avontuur op zich onderweg daarheen. We hadden besloten om maar eens een lifter mee te nemen. Dit werd Emily, een Franse hippie die onderweg was naar een Hippie festival ergens in de middel of nowhere om daar haar hippie familie te zien. Mooie locaties, maar veel mensen die iets teveel wiet gerookt hadden (festival was al een paar dagen aan de gang), dus we zijn ook maar niet te lang gebleven. Daarna hebben we nog twee jonge gasten meegenomen die net van het festival kwamen. Best gezellig.

We hebben (nadat we eenmaal ingecheckt waren) nog wat mooie dingen in de buurt gezien. Zo waren er de te Waikoropupu Springs. Deze bron schijnt de meest zuivere waterbron te wereld te zijn?! Of dat zo is weet ik natuurlijk niet zeker, maar het zag er erg mooi uit. Daarna zijn we doorgereden naar het noorden om Waharariki beach te bewonderen. Een mooi strand met indrukwekkende rotspartijen. Wat ook erg leuk is, is dat er bij laag water een soort poeltje ontstaat waar de zeehonden pups in spelen. We konden dus heel dicht bij ze komen.

Groetjes