Satellite
Show on map
  • Day 23

    Dag 20: Queenstown/ Glenorchy/ Routeburn

    April 2, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 13 °C

    Na lekker rustig ontbeten te hebben zijn we even maar de markt in Queenstown gegaan. Een erg leuke markt, die bestaat uit allemaal kraampjes met zelfgemaakte producten. Toevallig kwamen we James en zijn familie nog even tegen, dat was wel een leuke verassing. Jornie en ik kreeg allebei een dikke knuffel van Stella toen ze ons zag (dus ik denk dat ze ons wel aardig vond). We hebben op de markt onszelf maar een souvenir gekocht, drie illustratieve prenten (nog meer kunst waar we (nog) geen ruimte voor hebben... Yeey!!). En ik heb mezelf nog getrakteerd op een jurk, niet van de markt maar van een van de winkeltjes in het centrum. Ik had de jurk twee dagen geleden al gezien, maar ik had mezelf zo voorgenomen geen jurken meer te kopen dus ik had hem in eerste instantie laten hangen (maar deze is wel handgemaakt door de eigenaresse van de winkel zelf!! En ik had nog geen groene jurk! ).

    In de middag stond er een wandeling op het programma. We wilden graag een stukje van de Routeburn track doen (heel klein stukje, het is namelijk een 3 - daagse hike). De weg erheen ging langs Lake Wakatipu, erg mooi, door Glenorchy, waar we lekker geluncht hebben. Onderweg kwamen we een lifter/wandelaar tegen die op weg naar de track was en die hebben we maar meegenomen. Dit bleek Sergio uit Brazilië, maar momenteel werkzaam in Queenstown, te zijn. Leuke gast! We hadden alle drie alleen wel totaal verkeerd ingeschat hoe ver de track nog van Glenorchy verwijdert was, wat een pokke end (Sergio dus heel erg blij dat we hem hadden opgepikt). De eerste kilometers hebben we gezellig met hem gelopen, maar naar 5.5 kilometer zijn wij weer terug gegaan en heeft hij zijn weg naar de eerste hut voortgezet. Mooi bos en een mooie rivier. Maar eigenlijk is alles wel mooi.... het begint bijna (bijna!) saai te worden. Op de weg terug kwamen we nog een leuk vogeltje tegen, de South Island Robin (foto's + naam vogels kun je op informatie borden aan het begin van het park vinden). Brutaal beestje dat net zo nieuwsgierig was naar ons als wij naar hem.

    Groetjes
    Read more