Dag 24: Kaikoura - Christchurch

April 7, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 8 °C

Onze laatste dag, morgen vliegen we in de middag terug. Ondanks dat we eigenlijk niks gepland hadden vandaag, hebben we toch last minute leuke activiteiten gedaan die ons door een aantal mensen werden aangeraden.

Eerst zijn we een stukje omhoog gereden, ten noorden van Kaikoura ligt Ohau river. Dit riviertje komt uit op zee en niet al te ver van zee af is een waterval in deze rivier. Nu is deze op zich al mooi, maar het allerleukste aan deze waterval is dat baby zeehonden hier spelen. Heel erg leuk. Dus we zijn even langsgeweest en hebben daar op een afstandje genoten. Helaas was niet iedereen in staat dat te doen. Er kwam een kwartier na ons een groep irritante jongeren (rond de 20 jaar gok ik) die vooral bezig waren om de beste selfie te maken met één van de pups in plaats van na te denken wat het beste voor de pup is (okay okay, wij hebben ook een selfie gemaakt maar wel op gepaste afstand). Wij zijn maar snel weg gegaan, want ik kreeg neigingen om iemand (of beter gezegd een aantal) te slaan.

Daarna zij we naar Hanmer Springs gereden. Qua tijd dat je onderweg bent is dit een beetje van Maastricht naar Utrecht rijden, maar goed voelt toch anders in Nieuw Zeeland (maken we onszelf maar wijs). Dit is een plaatsje waar ze natuurlijk thermale baden hebben (weet je wel, vulkanisch gebied enzo) .....tot 42 graden....niet te doen! Zelfs voor mij niet (douche kan meestal niet heet genoeg zijn). Maar erg lekker (die andere baden).

En nu hebben we onze laatste nacht in Christchurch.

Groetjes