Nara dag 18

August 12, 2018 in Japan ⋅ 🌧 33 °C

In Nara hadden we één overnachting. Nara staat bekend om zijn enorme Buddha beeld en om de semi-wilde herten die in het park rondlopen. Meerdere tempels kun je in de omgeving bezoeken, maar gezien de warmte hadden we ervoor gekozen om de Todaiji Daibutsu-den te bezoeken, Isuien garden en Kasuga-Taisha. Todaiji Daibutsu-den is de plek waar de grote Buddha te vinden is. Het gebouw eromheen is het grootste houten constructie ter wereld. Ooit was deze een derde groter, maar 300 jaar geleden is deze tijdens een oorlog afgebrand, zoals zoveel gebouwen hier in Japan. Desalniettemin is het nog steeds indrukwekkend.

Isuien garden is een Japanse tuin met theehuizen van neer dan 100 jaar oud. We kregen een rondleiding door de tuin heen. Het was een mooie tuin, maar die in Himeji was denk ik toch wat mooier.

Tot slot hebben we Kasuga-Taisha bezocht. Schijnbaar is deze tempel de reden waarom er zoveel semi-wilde herten rondlopen. Men geloofd dat zij de boodschappers zijn van de Shinto goden. De herten zijn er al honderden jaren. Verder wordt de tempel omringd door honderden stenen lantaarns.

Onderweg zijn we heel veel herten tegen gekomen. Je kunt in het park hertenkoekjes kopen. De herten komen op je af en maken een kleine buiging om aan te geven dat ze iets van je willen hebben.

Wederom zagen in de avond veel mensen in een kimono of yukata rondlopen. Dat betekent een festival! Bleek dat er toe avond een lichtjes festival in het park was. Verschillende plekken waren versierd met lampionnen en kaarsen. Het was geen GLOW, maar het zag er wel leuk uit.