Op naar de stuwdam, Lago di Ceresole

July 28, 2023 in Italy ⋅ ☀️ 12 °C

Rond 07.00 uur vertrokken we (Bernadet, Boomer en Sneakers) naar de stuwdam. Het was nog rustig op de weg, heerlijk stil, alleen het geluid van de natuur en rinkelende koebellen op de hellingen. Af en toe kwam er een auto voorbij.
    Boomer had het er aanvankelijk een beetje moeilijk mee om over de greppeltjes te stappen en ze struikelde menigmaal. Maar nadat haar kuif wat naar achteren was gestreken had ze goed zicht en sprong ze er energiek overheen. Ze kon zelfs met Sneakers rennen. Ze kan meer dan ik dacht. 😅

Achter de stuwdam blijkt een groot meer te liggen, Lago di Ceresole. Bijzonder dat je op de camping geen idee hebt. Zo dichtbij en een totaal andere wereld. Een trekpleister voor hikers, hardlopers, wielrenners en andere sportievelingen. Wij hielden het bij wandelen en dat was soms best pittig via steile trappen en met Boomer in de armen.
    Op de terugweg namen we de hikers-route. Het uitzicht was werkelijk adembenemend! Indrukwekkende bergen waar de wolken omheen krullen. Blauwgroen water dat kolkend uit het meer de rivier instroomt… Hoe het dan kan dat zoveel water uiteindelijk een relatief bescheiden stroom langs de camping wordt is mij een raadsel.
    Na een paar uur komen we terug op de camping. Frank is inmiddels wakker en staat huishoudelijke dingen te doen. 😁
    De honden zijn flink moe en dat is mooi want we gaan vandaag weer een stuk rijden.