Magic Tour 'Punta Gallinas'

February 18, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 23 °C

Om 4.30 uur zitten we een beetje duf van de korte nacht, te wachten op de auto die ons oppikt. Om 4.45 stopt er een grote Toyota Jeep en stappen we in bij Jesús, chauffeur en gids van deze trip. In de auto zitten al de 4 andere mensen die meegaan op deze excursie. Ivona uit Bulgarije en haar Spaanse vriend Dani, De pas met een Colombiaanse getrouwde JC uit Brussel en zijn vriend Anis ook uit Brussel. Een wat later heel gezellig reisclubje voor drie dagen blijkt te worden.

De eerste etappe voert ons via een fruitinkoop stop in Palomino naar Riohacha waar we ontbijten. Een klassiek ontbijt met roerei met tomaat en ui met een plat maismeel baksel: Arepa. Met koffie of chocolademelk. Thee blijkt niet overal voorhanden.

We vervolgen onze weg naar Manaure voor een bezoek aan de zoutwinningsvlakte. Zie andere footprint.

Aansluitend doen we nog wat inkopen in de laatste grote stad voordat we 'de wildernis' in rijden. Het is een drukke stad Uribia. Met veel plastic afval in de bermen langs de wegen. We kopen hier kleine zakjes water, koekjes en snacks voor de kinderen waarover later meer.

De reis zet zich voort en uiteindelijk komen we aan bij onze 1e overnachtingsplek: Cabo de la Vela. We lunchen hier en maken nog een tour in de middag.

Het filmpje geeft een indruk van het continu veranderende landschap. Kenmerkend muziekje reggaeton wat absoluut het favoriete genre is van onze chauffeur Jesús 😀