Bezoekerscentrum El Portillo

February 24, 2023 in Spain

In dit bezoekerscentrum kun je alles te weten komen over dit gebied en de vulkaan. Een paar kleurrijke presentaties, verschillende soorten lavastenen en een korte film vermaken ons een half uurtje. We lopen ook nog even door de botanische tuin. Maar het blijft fris op deze hoogtes. Net voor het bezoekerscentrum zijn we gestopt om een foto te maken van de vulkaan aan de voet van de berg waar de kabelbaan omhoog gaat. Helaas mogen we vanwege risico's met de zwangerschap niet naar boven. Je stijgt namelijk in enkele minuten een dusdanig grote hoogte dat het gevaarlijk kan zijn. We kunnen wel de sneeuw of het ijs zien dat zich op de top bevindt. Het zal daar nog frisser zijn als hier. De lange broek was een goede keuze voor vandaag 😁

We lunchen trouwens bij Le Papillon een restaurantje langs de route. Blijkbaar zijn er enkele populaire profwielrenners naast ons op het terras komen zitten want om de haverklap komt een amateurwielrenner vragen of ze met hen op de foto mogen. Nu zijn ze ook niet te missen die jongens met knalgele Jumbo Visma shirtjes aan. Het viel.ons al op dat die wel heel hard berg op én af gingen 😂 Na het raadplegen van de teampagina op internet blijkt het in ieder geval om Wout van Aert en Koen Bouwman te gaan. Wie de 3e was konden we niet ontrafelen want die hield zijn zonnebril en buff steeds op.