Satellite
Show on map
  • Day 27

    NICE —> GENUA

    October 3, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 23 °C

    Idag åkte vi från Nice till Genua. Jag trodde Genua var en liten by vid havet men på vägen dit läste jag att det var Italiens 6:e största stad. Inte så liten som jag trodde. Vi kom till hostlet och jag fick en bra känsla, dem var trevliga och det var mysigt och låg mitt bland massa andra smågator. Nära stan och hamnen. Jag somnade lite där på eftermiddagen och sen gick vi ut för att kolla runt i stan. Det var en liten chock, inte alls som jag trott. Det var så små gränder mellan alla hus och husen var höga så var väldigt mörkt mellan dem. Där fanns små fruktaffärer och andra grejer. Sen kom vi ner till hamnen. Det fanns liksom ingen strand utan det var bara hamn just där. Om man skulle komma till stranden var man tvungen att ta tåget 15 min. Men mysig stad tkr jag! På kvällen köpte vi mozzarella, tomat, prosiutto crudo, avokado och gjorde mackor! Inte mackor på bilderna som ni ser. Det åt vi till lunch🤓Read more