EN VECKA I SPLIT

October 23, 2022 in Croatia ⋅ ☀️ 22 °C

Nu har vi varit i Split i snart en vecka. Vi har glömt uppdatera så här kommer hela veckan på en gång. Eftersom det varit fint väder runt 22-24 så här vi kunnat chilla på playan en del. Skönt att kunna landa på ett ställe, detta är det längsta vi varit på ett ställe på hela resan.

Vi har varit på ”Mall Of Split” och en second hand med kilopris, där fyndade vi rejält så nu blir det en utmaning att packa ihop alla våra grejer efter tillskotten. Även gått på bio igen, denna gången kosta det runt 80 sek. Denna gången såg vi ”Amsterdam”, den var okej, gillade karaktärerna men handlingen var lite sådär och lite förutsägbar.

Ett besök i Krka Nationalpark har vi också hunnit med, en park med ett stort vattenfall och en sjö. Där åkte vi båt och var i en liten by som låg på andra sidan. Väldigt fint. Igår kväll hängde vi med några från hostelt, två tjejer från Finland, en kolla från England och en kille från Frankrike! Mkt trevligt. Vi köpte gelato, spela yatzy och gick till stranden.

En dag gick vi upp till en utkiksplats och kollade solnedgången och spela yatzy, väldigt idylliskt!

Vårt hostel har legat mitt i gamla stan vilket har varit väldigt mysigt att kunna gå genom där. Fun fact, där inne i gamla stan finns en sal som varit med i Game of Thrones-serien. Finns även fler platser i Kroatien men dem hinner vi inte se tyvärr.

Summan av kardemumman är att det är väldigt fint, fin strand (på rätt sida av stan iaf), fin gammal stad och allmänt mysigt ställe.