BRATISLAVA --> BUDAPEST --> PORTUGAL

November 2, 2022 in Hungary ⋅ ⛅ 17 °C

Sååå, lång resa nu från den 1e till 3e. Men under den 1a nov hängde vi med vår gänghängsgäng från igårkväll under dagen och vandrade runt lite mer i Bratislava och såg egentligen inte mycket mer än vi redan sett. Sedan var det dags att börja vår resa till Portugal. Vi tåg tåget från Bratislava tillbaka till Budapest för att kunna ta oss med flyg till Portugal. Vi gick till fel station i Bratislava (tydligen har lilla Bratislava mer än 1 tågstation.) Men detta misstag leder faktiskt till att vi tog ett bättre tåg som gick direkt till Budapest utan byten istället för det vi skulle ta så de löste sig finfint och jättesnabbt på tågstationen.

Sedan väl framme i Budapest igen så försökte vi hitta något att äta till kvällsmat så vi inte skulle svälta under vår natt på flygplatsen men så såg vi att flygbussarna inte gick så ofta så vi bestämde oss för att ta oss till flygplatsen och äta där istället. Ännu ett misstag från vår sida 🙃 För väl på flygplatsen vid 21 tiden insåg ci att alla restauranger osv är på insidan och vi fick inte checka in förrän 3,45, alltså mitt i natten. Så det enda vi kunde köpa var en sallad på ett café som skulle stänga 10 min efter vi kom. Sedan hittade vår en liten plats att sova på golvet på och ställde alarm på 3,45 för att checka in.

Väl inne på flygplatsen köpte vi frukt och macka som vi kunde ta med oss på flyget innan vi boardade planet som sedan äntligen tog oss till Portugal. Och detta mina vänner är otroligt att Amanda flyger!!! STOLT VÄN, kna jag säga för det gick superbra 😁😁😁

När vi kom fram till flygplatsen i Porto gick för att hämta väskorna vilket gick skitsnabbt, blev helt paff, snabb service där (samtidigt kanske de inte går såå mångs flyg därifrån). Vi satte oss på Starbucks och käka frukost innan vi tog oss till hostlet för att lämna våra grejer.

Gjorde inte mkt mer sen mer än promenerade lite runt hostlet och åt kvällsmat och sedan sooova vilket vi knappt gjort på 42 h 🙃