Georgien
Gora Dalidag

Upptäck resmål hos resenärer som för resejournal på FindPenguins.
Resenärer på denna plats
    • Dag 15

Op weg naar grensgebied met Azerbaijan

1 juni 2023, Georgien ⋅ ☀️ 27 °C

De volgende ochtend gaan we vroeg weg bij het hotel om onze permit op te halen bij de grenspolitie. Deze zit aan de andere kant van de stad. Eenmaal daar komen we bij een gebouw dat volledig is omgeven door een hek. Bij de poort staan drie mannen, die gebaren dat we buiten moeten blijven en wuiven met een papier. We proberen duidelijk te maken dat het al geregeld is door Tbilisi, maar dat wil niet lukken. Ik bel mijn contact bij het ministerie, die alles aan hen uitlegt. Paspoorten en tien minuten wachten wordt er geblaft.

Dat blijkt uiteindelijk te kloppen en we krijgen een klein papiertje met daarop een stempel. We kunnen op weg vanuit Dedoplistskaro richting het zuiden. We passeren St. Ellia's kerk, welke op een rotspartij is gebouwd. De weg is lang geleden geasfalteerd, maar zit nu vol gaten en het asfalt is grotendeels weggesleten. Er zijn nieuwe karrensporen gemaakt naast de weg, die een stuk beter rijden. Het landschap is prachtig met rollende, groene heuvels en her en der een vervallen boerderij. De voorjaarsregens hebben hun werk gedaan op het landschap, maar ook op de weg

De grootste hindernis van vandaag is modder. De aarde bestaat hier uit een dikke laag klei, waar onze Mitsubishi soms doorheen moeten ploegen. In 4WD stand kan onze Mitsubishi veel aan, maar van een banden profiel is geen sprake meer. Ook zit de modder dik in de wielkasten. Het is soms goed mikken waar te rijden, wel of niet door een plas, of toch maar door de modder naast de weg. Gelukkig kunnen we op droge stukken de modder uit de banden rijden, waarbij de klodders hoger dan de auto om ons heen vliegen.

Tot onze opluchting houdt de nattigheid na een tijdje op. Het landschap lijkt ondertussen op een mix van een Namibische savanne en Amerikaanse semi-woestijn. Het landschap is deels groen, deels kaal en begroeid met lage bomen. We drinken koffie langs de weg en vervolgen onze weg naar het Dalis Mta reservoir. Hier rijden we over de betonnen dam, met het blauwe water van het meer links van ons. Een paar keer komen we een auto tegen, waaronder een Duitse kamperbus.

Du kanske också känner till platsen med följande namn:

Gora Dalidag

Gå med oss: