Reis naar mijn binnenste

June 2021 - May 2024
Inmiddels ben ik al bijna weer 5 jaar alleengaand. Ben ik eenzaam nee, ben ik alleen ja. In mijn zoektocht naar een relatie loop ik vaak tegen vooroordelen aan als ik vertel hoe ik mijn ideale relatie zie. En daar wil ik het met jullie over hebben. Read more
Currently traveling
  • 1,045days
  • 0kilometers

Begin bij het begin.

June 23, 2021 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

Om te begrijpen hoe ik in elkaar zit ga ik terug naar lang geleden.
    Ik ben geboren in Zeeland, opgegroeid in Noord Brabant, een overwegend katholieke provincie.
    Mijn ouders zijn in Zeeland geboren en protestants opgevoed.
    In Oss waar ik mijn jeugd heb doorgebracht gingen wij naar de protestantse kerk aldaar.
    Ik heb daar ook mijn ex leren kennen.
    Zo rond mijn 16de had ik er genoeg van en zei tegen mijn ouders dat ik niet meer naar de kerk wilde.
    Inmiddels hadden we verkering en werd mijn ex, omdat hij marinier was, uitgezonden.
    Toen wij elkaar twee jaar kenden was hij daarvan een jaar op uitzending geweest.
    De langste periode was negen maanden Curaçao.
    Negen lange maanden zonder elkaar, pppfft dat valt niet mee als je verliefd bent.
    Ik was net begonnen met de opleiding verpleegkundige A, meegaan was niet aan de orde.
    Negen maanden zonder liefde, knuffels en alles wat daar bij komt kijken.
    We hebben dat natuurlijk besproken.
    En daar had ik toen al een bepaalde mening/ gevoel over.
    Toen ik een tijd geleden naar een uitzending van Louis Theroux zat te kijken, Altered States, viel de term compersie.
    Compersie, soms ook jalief, is het tegenovergestelde van jaloezie.
    Compersie is een gevoel van gelukzaligheid, dat een mens ervaart wanneer hij of zij ziet dat een partner of geliefde gelukkig met een andere persoon.