Satellite
Show on map
  • Day 5

    Warsaw

    April 12, 2017 in Poland ⋅ ⛅ 7 °C

    Warschau roept veel tegenstrijdigheden in me op. Ik vind het een mooie stad en alles lijkt heel gezellig, maar er is tegelijkertijd ook weer niet gigantisch veel te doen (komt ook door de vele regen hoor). De dag dat we 21 graden hadden hebben we heerlijk in een gigantisch park doorgebracht, waar een eekhoorntje zo naast me op het bankje kroop, en we lekker hebben gewandeld en zitten lezen. Het zomerse gevoel was snel voorbij want de volgende dag hadden we sneeuw en 10 graden! Hoe bizar dat het weer zo van dag tot dag kan verschillen. Van de honger kwamen we ook hier niet om: We hebben super lekkere Japanse Ramen gegeten met hele pittige kimchi, een ondefinieerbaar warm vleeshapje in een echt Poolse 'melkbar' en genoten van een vegan eetcafe dat binnen een minuut na opengaan helemaal vol zat met mensen. En ik snap nu waarom; zo lekker! Voor 12 euro ons buikje helemaal rond gegeten. We sliepen op een slaapzaal met 10 mensen en ik was mijn oordopjes heel dankbaar want er bleek een jongen de hele nacht gesnurkt, gesmakt, gerochelt en boertjes en scheetjes gelaten te hebben.. Heerlijk die hostels ;) Voor het Paasweekend vertrekken we morgen naar Gdańsk in het noorden van Polen (en hebben we weer even een eigen kamer hihi). De wekker gaat om 5 uur 😮Read more