Indonesia
Kedunghalang Selatan

Bogor, Java

July 26, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

Een dag in Bogor! Het viel ons gelijk op dat deze stad veel groter is dan we hadden verwacht. Er zijn grote winkelcentra’s en hotels, en vergeleken met de andere steden zijn vooral de wegen netter en beter georganiseerd.

Vandaag zijn we naar de botanische tuin geweest, Kebun Raya. Dit is een grote tuin met erg veel zeldzame bloemen en planten. Ik schrok me alleen rot, want ik was rustig een foto aan het maken van een mooie roze bloem (zie foto), tot ik ineens deze vriend zag (zie volgende foto)...

Verder is in de tuin is ook één van de vijf presidentiële suites van de Indonesische president te vinden!

We hebben gegeten in het Grand Garden cafe, waar twee jaar geleden (toenmalige) president Barack Obama met de Indonesische president heeft geluncht.

Dat was Bogor dan alweer, morgen vliegen we naar Sumatra want we gaan de jungle in! 🐒

P.S. We lazen net ook dat er vanmiddag vlakbij Bandung een vulkaan is uitgebarsten... Waar wij dus gister zaten. Net op tijd weg gegaan dus!

Kedunghalang Selatan