Satellite
Show on map
  • Day 9

    Eerste yogales

    February 2, 2017 in India ⋅ ⛅ 16 °C

    Vanochtend om 6.30u begonnen met shatkarma: het reinigen van je lichaam. De komende dagen doen we dat met een 'neti pot', oftewel een soort gieter met zout water. Het water giet je in een neusgat zodat het door je andere neusgat weer naar buiten stroomt. 'Wát zeg je?! Iris doe normaal' hoor ik je denken. Ja echt. Ik keek ook eerst wat argwanend toe toen het werd voorgedaan, maar het is me zowaar gelukt. Ik kan je vertellen dat het niet perse heel prettig is. Vooral in het begin een brandend gevoel. Maar jeetje wat een snot kwam er uit. Oké haha ik zal verder niet teveel in detail treden ;)
    Daarna een kundalini meditatie, waarbij je staand je lichaam op en neer schud om vervolgens in stilte te kunnen mediteren.
    En toen, eindelijk, de eerste echte yogales. Heerlijk!
    1.5 uur bewegen. De meeste poses kende ik al, dus iets bekends was wel fijn na al die nieuwe indrukken en ervaringen. Inmiddels was het half 10 en kregen we ontbijt. Pfff ik had het gevoel alsof ik er al een hele dag op had zitten. Super lekker ontbijt: een warme pap met banaan en honing.
    Nu heb ik even een half uurtje rust voordat de anatomie les begint. Keep you posted. Namaste
    Read more