Italy
La Colma di Belmello

Hike in Valle del Grande

May 29 in Italy ⋅ ☁️ 19 °C

Het nationale park Valle del Grande is het meest onregepte stukje wilde natuur van Italië. De autorit er naar toe was zeker zo ongerept als het natuurgebied zelf. Een éénrichtingsweg met haarspeldbochten, oude bruggen en afbrokkelend wegdek in de stijle afgrond.

Daarna begonnen we met een klim van 750m naar 1350m met constant meer dan 30% stijging in slechts 1,5 uur. Boven aangekomen stonden de paardjes en een heerlijke waterbron ons op te wachten.

Daarna was het grotendeels omlaag lopen naar het oud, niet helemaal verlaten dorpje Pogallo wat enkel bereikbaar is via één van deze wandelroutes.

Na een korte pauze in Pogallo liepen we "boven" de rivier terug vlak langs de stijle rotsen. Gezien de meer dan 10 overlijdens-gedenktekens is dit al meer dan 60 jaar een spannende route die daarintegen wel erg prachtig en ongerept is.

Na 6 uur wandelen was de route rond, waren we toe aan een ijsko en mochten we de spannende autorit weer bergafwaards doen.

La Colma di Belmello, Q31649695