Bonneval (toch andere slaapplek)

May 30, 2019 in France ⋅ 18 °C

Vanaf Chartre is het nog zo'n 40 km naar Bonneval. Weinig echte klim maar helaas wel heel veel saaie Franse 'polderwegen', rechttoe rechtaan met links en rechts graan, koolzaad, tuinbonen of doperwten. De laatste 10 km worden krijgen we nog een regen. In Bonneval drinken we lekker koffie om op te drogen. We hebben nog steeds niets gehoord van de Airbnb host. Nog overleg met klantenservice Airbnb trekken we onze reservering in. We besluiten om het nogmaals te wagen op een camping, vlakbij Bonneval moet er een zijn. Camping Bois de Chievre. Bij de receptie is in eerste instantie niemand te zien. Wel telefoon met creditcard open bloot, kippen en een pauw. Na een minuut of 10 komt de dame in kwestie aanlopen. Inmiddels hebben we op een overzicht gezien dat een 2 persoonsstacaravan zonder beddengoed en handdoeken 43 euro kost voor een nacht. Laten we dat maar doen als het vrij is, dan hoeven we geen tent op te zetten of af te breken. Het is inmiddels als een uur of vijf.
    We worden naar de stacaravan gebracht en deze voldoet prima, oude zooi die een sopje nodig heeft, maar verder prima. Na de spullen te hebben neergezet gaan we betalen. 21 euro, dit schijnt pelgrimstarief te zijn volgens de rekening. Helemaal top, nog goedkoper dan die camping van gisteren, erg bijzonder. We vragen of we kunnen eten, de campingbaas maakt pizza's, top. En kunnen we een wijntje drinken? Ja hoor, en hij verkoopt ons een hele fles, speciaal geadviseerd. Ernstig lekker en heerlijk zo voor onze pelgrimshut.
    Rond zeven uur gaan we pizza eten en hebben nog een heel gesprek met een Britse motorrijder die op de weg terug was naar zijn huis in de Pyreneeën. Zo, nu weer bijgepraat, we gaan zo slapen, welterusten xxx.