vette hap en hoe nu verder?

June 3, 2019 in France ⋅ 17 °C

Na de koffie Blois in, de regen wil niet stoppen, we hebben honger en gaan een eettentje zoeken. Omdat we niet echt wat vinden doen we maar een kebabzaakje. Niet echt heel lekker, maar stilt de honger goed. We staan ontzettend in dubio met deze regen. Pakken we een trein? Nemen we hier een hotel? Maar even onderzoek doen wat de mogelijkheden zijn met de trein. Men zegt dat alle wegen naar Rome leiden, maar hier leiden alle treinen naar Parijs. Waarbij, als je met de fiets gaat eigenlijk alleen gebruik kunt maken van TER treinen. Overstappen in Parijs is in het zuiden uitstappen, door het centrum fietsen, om dan bij Gare du Nord weer een trein te kunnen nemen. En bij die TER treinen staan in de app geen fietssymbooltje. Pfff, en om nu vast te komen staan in Parijs zien we niet echt zitten. Op naar de informatie bij het station. Niet aanwezig, in de rij bij de kassa.
    Na kwartier aan de beurt, 'nee, fiets kan niet mee, moet in een hoes!' Oké, dat klinkt niet fijn en eigenlijk ook niet zoals ik het begrepen had van eerdere informatie op het internet. Teruglopend zien we dat de informatie nu wel open is. Nog maar een keer in de rij. Als ik aan de beurt ben vertelt de aardige meneer dat onze fietsen gewoon in TER treinen mogen, mét bagage. Hij vond het ook vreemd dat er geen symbooltje bij de trein vanaf Gare du Nord stond. Het moest gewoon goed gaan. Om buiten de spits te blijven moeten we dan de trein van de volgende dag 6.56 uur nemen. Oké, dan moeten we een hotel zoeken in deze stad. Weer buiten het station, we zijn bij elkaar nu wel zo'n 2 uur in Blois, is de hemel weer opengebroken, het is droog en warm. We kijken elkaar aan: kom op, we gaan gewoon weer een stuk fietsen.