Kloof van Lumbier

May 16, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Wekkertje staat weer om 6 uur. We merken dat alles klam is. Het veel vocht uit de grond. Was aan de lijn is natter dan gisteravond. We verwachten dan ook niet zo snel weg te kunnen zijn. Valt al met al mee, we rijden kwart over acht van de camping. Supermarkten enzo zijn hier pas negen uur, half tien open. Bakkers zijn eerder open, dus in Sangüesa even brood halen. Dan rijden we langs een groenteboer die open lijkt. Bleek toch nog gesloten. Wanneer we met een 'luchtfietsgebaar' duidelijk maken dat we gaan fietsen mogen we toch wat fruit kopen. Zo kunnen we er weer tegen. Kwart voor negen rijden we Sangüesa uit. Na niet al te lang gefietst te hebben begint er een autovrij grindpad. Grindpad zorgt er wel voor we niet sneller dan acht tot twaalf kilometer per uur kunnen. Via dit pad komen we in de kloof van Lumbier. Zo schitterend. We willen wel om de tien meter stoppen om foto's te maken. Adembenemend werkelijk. We krijgen twee tunnels, in die tunnels is het echt pikkedonker en het duurt een flinke bocht voor we weer licht zien. Spannend, indrukwekkend en gaaf.Read more