Grottes de Gargas

June 6, 2022 in France ⋅ ☁️ 25 °C

Gesterkt door de koffie besluiten we terug te fietsen naar de Grotten van Gargas. Even kijken op Google leert dat het er nu extra druk is. Maar even bellen. Inderdaad druk, twee mensen voor drie uur? Dat kan nog wel, lukt om er om half drie te zijn dan? Er moet ook nog een kilometer omhoog gelopen worden. We vertellen dat we op de fiets komen en hopen er op tijd te zijn. Hij is heel aardig en vertelt ons dat wanneer we niet op tijd zijn, hij onze reservering doorschuift naar half vijf. We permitteren ons standje 'sport' op de fiets en komen keurig om half drie aan. In de grot mag niet gefotografeerd worden dus een foto van de folder. In de grot zijn meer dan 200 tekeningen van handen. Met gebogen of missende vingers. Deze grot is het uniek in en een echte verklaring waarom men 27.000 jaar geleden diep een grote grot ingingen, enkel om deze tekeningen te maken is er niet. Wanneer we, na de rondleiding, weer naar beneden lopen zien we heel veel verschillende bloemen en zelfs bosaardbeitjes.Read more