Diner

June 19, 2022 in France ⋅ ☀️ 25 °C

Voor we gaan eten gaan we toch een stukje plannen. Morgen even geen zin in het afstropen van campings. We hopen daar een beetje af te zijn als we straks weer van de kust naar het noorden toe gaan rijden. We hebben een camping gereserveerd in 'Petit Camargue'. Over de Camargue trouwens, we wilden dit natuurgebied heel graag bezichtigen. Maar het schijnt een horrorgebied te zijn qua muggen. Aangezien we al regelmatig lekgeprikt zijn besluiten we dat we daar geen zin in hebben en het dus ook niet doen. Net boven Arles ligt het natuurgebied Alpilles, dat gaan we verkennen. In ieder geval proberen te verkennen. We besluiten in het naburige dorpje te gaan eten, lekker makkelijk, beetje luxe. We vinden een kleine boulevard met diverse eettentjes. We stropen de boulevard af, op zoek naar eenvoudig tentje waar we even gezellig kunnen zitten en eten. Hoe we ook onze best doen, wij vinden niets wat we echt gezellig vinden en de prijzen zijn schrikbarend. Dan de klein supermarkt maar in die iets groter blijkt dan de buitenkant doet vermoeden. We trakteren onszelf op gekoelde wijn, maaltijdsalades en een heerlijk toetje. Terug naar de camping. Kopjes, bestek, stoeltjes en hop naar het strand dat zeker 25 meter lopen is. Heerlijk gegeten, van de zon en de zee genoten.Read more