Weer onderweg

June 27, 2022 in France ⋅ ☀️ 29 °C

Even na half acht verlaten we de camping. We rijden oostelijk, het is warm en er staat een stevige wind. Deze komt voornamelijk van de zijkant (Noord). In Mouriès gaan we naar de bakker voor brood. We treffen drie bakker die gesloten zijn. Even vragen en we slaan linksaf voor een bakker die ons voorziet van lekker brood. In Aureille wordt het tijd voor koffie. Na Aureille gaan we als Noordelijker, dus als meer wind tegen. Het laatste stuk, richting Orgon hebben we de wind echt pal tegen. Er staan hier veel fruitbomen tussen hele hoge naaldbomen die ze tegen de wind beschermen. Die wind is dus niet alleen vandaag zo sterk. Vanuit het noorden, tussen de Luberon en de Alpilles door. De verwachting is wind tot 65 km per uur (windkracht 8). Mmmm, we twijfelen of we wel de juiste camping hebben gekozen. De camping heet dan wel 'gelukkige vallei', maar zijn wij daar wel zo gelukkig mee? Tegen de wind intrappen alsof we door het Hollandse polderlandschap gaan, gaan we eerst maar kijken.Read more