Cavaillon

June 28, 2022 in France ⋅ ☀️ 29 °C

We hebben vannacht zowaar weer onder onze slaapzakken gelegen, zo koelde het af. En vanmorgen koelte en vogeltjes, meer niet. Wat een weelde. We staan laat op ondanks dat we weer vroeg wakker zijn. Maar zonder plaklijven, dat is echt heel fijn en al weer heel lang geleden. Ontbijtje en de kaart bestuderend besluiten we weer wat aan te passen. Aan de andere kant van de rivier de Durance ligt de Vaucluse. Bestuderen van kaartjes laat vanaf Robion de Véloroute 861 zien naar Orange. Dit vinden we interessant om te doen. We besluiten naar Cavaillon te fietsen, net in de Vaucluse, om daar bij het Office de Tourism informatie te halen. Je moet dat natuurlijk wel in het juiste departement vragen! In Cavaillon aangekomen in het Office de Tourism 'gesloten vanwege exceptionele redenen', prut. Koffie drinken dan maar, dus stadje door. Het is werkelijk een triest armoedig stadje, veel leegstand, terrassen die leeg zijn of gevuld met enkele trieste of duistere figuren. Dusdanig dat we maar bij MacDonald koffie gaan drinken, dat zegt genoeg niet? Terug naar onze heerlijke camping waar we besluiten wat langer te blijven. Dus ook maar even een was doen. Dat wil niet echt vlotten, de wasmachine schiet diverse keren in de stress en uiteindelijk moet het overgeheveld worden naar een andere machine. Het is inmiddels laat dus het grootste gedeelte maar in de droger ook gedaan. Je weet het nooit met die nachten.

Omdat we wat langer op deze camping blijven hebben we ook koelkastje gehuurd. Lekker gegeten en na het eten even heerlijk op het terras.