Kenya
Rongai

Dag 2: Ol’ Pejeta

November 2, 2023 in Kenya ⋅ ☁️ 20 °C

Vandaag waren we vroeg uit de veren voor ons vertrek naar het eerste safaripark op onze reis: ‘Ol Pejeta’. Ol’ Pejeta is in tegenstelling tot de meeste van onze bestemmingen geen National Park of National Reserve, maar een ‘Conservancy’. Voornamelijk gericht op het beschermen van bepaalde bedreigde diersoorten die in Kenia voorkomen.

Onze dag begint opnieuw goed met een uitgebreid ontbijt, waarna we de drukte van Nairobi achter ons laten tijdens een lange autorit. We passeren tijdens onze (lange) rit voorbij de buitenwijken van Nairobi, waar het leven duidelijk zwaarder is dan het onze.

We krijgen ook een heuse regenbui te verduren tijdens onze autorit. Hoewel deze waarschijnlijk niet te vergelijken is met de storm die momenteel in België actief is. Gelukkig trekt die helemaal zowaar volledig open wanneer we uiteindelijk aankomen in Ol’ Pejeta.

Na een goede lunch, vertrekken we eindelijk op onze eerste ‘game drive’ van de reis. Ol’ Pejeta staat voornamelijk bekend vanwege haar neushoorns. Aan deze bedreigde dieren is er in ieder geval geen gebrek in Ol’ Pejeta. Tegen het einde van de dag, stoppen we zelfs niet meer bij iedere neushoorn die we passeren. We passeren ook voorbij de laatste 2 overlevende Noordelijke Witte Neushoorns in de wereld, die hier 24/7 onder surveillance worden gehouden.

We stoppen tijdens onze safari ook nog even bij een opvang voor Chimpansees die zich ook hier in Ol’ Pejeta bevindt. Chimpansees zijn geen inheemse soort in Kenia. De apen die hier worden opgevangen, zijn geredde dieren die door mensen als huisdieren gehouden werden.

Morgen opnieuw een (wat kortere) autorit voor de boeg, waarna we twee dagen kunnen genieten van het Samburu National Reserve. Tot morgen!

🥰Sweetwaters🥰

February 20, 2022 in Kenya ⋅ ⛅ 26 °C

Die nächste Überfahrt steht an und die Vorfreude auf die Sweetwaters-Lodge im'Ol Pejeta' - Reservat mit zwei Übernachtungen ist sehr groß. Bei der Fahrt durch den Park dauerte auch die Sichtung des ersten Nashorns nicht lange. Mittem im Park wurde von den Wildpflegern ein Nashornfriedhof errichtet in welchem alle Nashörner mit einem elektronischen Sender ihre letzte Ruhe finden. Jetzt ist eine kurze Pause angesagt und heute Abend nach dem Essen geht es auf Nachtpirsch. Wir sind gespannt 😊Read more

Nakuru is waiting

February 22, 2022 in Kenya ⋅ ⛅ 15 °C

Früh am morgen um 6.20 Uhr versuchte ich den Sonnenaufgang per Zeitraffer einzufangen. Leider lies mich dich Technik im Stich kurz bevor die Sonne zu sehen. Dafür kamen zehn Giraffen an das Wasserloch. Wir entschieden uns spontan das Frühstück zu verkürzen um diese wundervollen Tiere aus nächster Nähe zu beobachten. Nach dem schnellen Frühstück starteten wir unsere Fahrt zum 'Lake Nakuru'. Unterwegs nutzen wir die Gelegenheit ein Bild am Äquator zu machen - incl. Zertifikat versteht sich 😊. Für alle naturwissenschaftlich Interessierten anbei drei Videos welche das Erdmagnetfeld zeigen.
      Da leider nur zwei Videos in einen Footprint passe gibt es hierfür einen Extra-Beitrag.

Im Anschluss haben wir einen kurzen bezahlten Zwischenstopp am Thomson-Wasserfall eingelegt und einige Bilder gemacht. Etwas verspätet kamen wir (Wie immer bei uns😉) an der Lake Nakuru Lodge an. Mittagessen um 13.30 - Pirschfahrt um 16.00 Uhr

Rongai