Ned af Klarelven i Varmland

Rivning af flåden

July 16 in Sweden ⋅ ☁️ 16 °C

Ca kl 15 ankom vi vores slutdestination, hvor det var på tide at tage et kærligt farvel med vores flydende hjem. Efter et par velvalgte ord, var det hele væk og sendt i tømmerlænsen 2 timer senere. Den sidste dag bød på rigtig meget vind, og vi havde heldigvis været smarte nok til at tage presenning. Vi hørte fra andre at deres flåde var blevet til en sejlbåd, hvilket ikke er en fordel når det ellers er svært at manøvrere en flåde væk fra træer,sten og sandbanker. Nu er vi trætte, ømme, har ondt i røven og glæder os til at ligge i en rigtig seng, og se TV! Det har utvivlsomt været et eventyr, men også hårdt arbejde!Read more

Hviledag på Klarelven camping

July 15 in Sweden ⋅ ☁️ 15 °C

Det er hårdere at drive flåde end man regner med, så vi tager en hvile dag mere. Så vi har bare nydt at se andre bakse med at bygge flåder. Et ungt tysk par som startede samtidig som os, drev også i land på resterne af deres amatør flåde i dag

Fra ustyrlig til paralelparkering

July 14 in Sweden ⋅ ⛅ 18 °C

Den første dag var det umuligt for os at få padlet flåten ind til land for at finde et sted at slå lejr. Nu er har vi lært elvens strøm at kende, og ved ankomst til Klarälven camping lykkedes det os at snige og ind og lave denne smukke paralelparkering. Det skal ellers siges at det tager flere hundre meter at få padlet en 1 ton tung flåde i position. Nu står den på telt og chill out, og se andre bygge flåder (her er også en flådebyggeplads for dem skal på 2 dagstur). Og ikke mindst det første bad på 7 dage!Read more

10 kilometer

July 14 in Sweden ⋅ ☁️ 19 °C

Vi drev 10 kilometer i går, og er nået til Klarelvens camping. Undervejs var vi tæt på at blive fanget i en hvirvel, som kan være ganske svære at undslippe igen. Vi bliver her til i morgen og forbedrer sidste etape.