Rode lampjes

July 24, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 25 °C

Na het bezoek van de waterval reden we terug naar Kransjka Gora en zagen we het olielampje rood flikkeren en het accu lampje rood staan. Dus olie gecheckt en dat was goed. Wegenwacht gebeld en na een klein uurtje kwam er een man kijken. Hij was verbaasd dat de auto verder wel nog gewoon startte en ging even een vriend bellen. Vervolgens schreef hij een adres op van een garage 20 km verderop, 'you can sleep there also' zei hij. Bij de garage aangekomen bleek de alternator kapot te zijn, hij checkte de voltage en die gaf 12v aan ipv 14v. Dus hebben we ons kampement opgebouwd op de naar asfalt en autobanden ruikende parkeerplaats. Via de ANWB hadden we recht op een hotelovernachting maar er was nergens in de buurt nog plek. Na een nare hete nacht zonder toilet zijn we vroeg opgestaan om een daguitje te maken (zie volgende footprint). De garage later vandaag (25e) gebeld en hij zei dat hij de alternator inderdaad ging vervangen, wat 450 euro gaat kosten. Ook al was de auto vandaag waarschijnlijk klaar, hebben we alsnog een hotelovernachting geboekt die we kunnen declareren, niet nog een keer risico op zo'n nacht op een parkeerplaats. Dus nu liggen we in een kingsize bed met een wc op 2 meter afstand en dat is genieten! 😇Read more