Kataragama - Camp Leopard

December 6, 2016 in Sri Lanka ⋅ 🌙 24 °C

Vandaag ontbijten we nog even in Ella dorp om nadien te vertrekken richting Kataragama voor onze safari. De eigenaar van Adhis place is zo vriendelijk om ons af te zetten ook al is het twee uur rijden! Aangekomen in Kata worden we opgepikt door onze safari jeep en naar onze safari tent gebracht. We logeren echt in een deel van Yala national park wat de safari ervaring echt ten goede komt! Marc de eigenaar is uiterst sympathiek en stelt meteen voor om op safari te gaan, we twijfelen maar als hij zegt dat we mogen baden in de rivier temidden van de jungle zijn we meteen overtuigd! (Het is hier dan ook in de dertig graden) Plus we worden meteen beloond met het spotten van ons eerste luipaard. Fantastisch gewoon! We proberen het te volgen maar het glipt laatst voor ons op de weg de bush in... Savonds worden we getrakteerd op een super gezellige en lekkere BBQ! En marshmallows aan het kampvuur. We zijn de enige gasten hier dus voelen ons echt VIP's! Slapen en morgen om vijf uur opstaan voor de volgende safari.Read more