Satelita
Pokaż na mapie
  • Dzień 4

    Favela's

    19 lutego 2023, Brazylia ⋅ ☁️ 21 °C

    Vandaag zijn we met de groep de favela's in getrokken en hebben we lunch en drinken uitgedeeld aan de kinderen uit die wijken. Heel anders dan gister maar toch ook zo mooi om te doen! We werden hartelijk ontvangen en ze waren zo blij dat we er waren 🥰
    Ook hadden we chocolaatjes meegenomen om uit te delen en ondanks dat de kinderen in grote groepen om me heen kwamen staan besloot ik naar drie tienerjongens helemaal achterin te lopen, ze stonden daar met een peuk in de hand zich groot te voelen. Maar toen ik naar hen toe kwam om ze een chocolaatje te geven, zal je ineens dat ook dit nog gewoon kinderen waren. Zo mooi om te zien dat ik ook voor hen een verschil kon maken!
    Toen we ballonnen aan het blazen waren kwam er een meisje naar me toe en vroeg me om mijn naam... Ik keek haar even verbaasd aan, spreek jij Engels? 😶 Ze keek me lachend aan en toen ik haar vroeg of ze dat op school geleerd, schudde ze haar hoofd en zei ze trots: Duolingo 🙈😂
    Wat leuk dat wij als "Engelse" mensen toch kinderen zoals dit meisje uit de sloppenwijk mogen stimuleren om Engels te leren spreken zodat ze een betere toekomst mogen hebben 😇 Op een gegeven moment wees ze lachend naar de tafel met drankjes om even te laten weten dat ze wat te drinken ging pakken, ik knikte haar toe en ze rende weg. Vervolgens kwam ze niet aan met 1 maar met 2 bekertjes drinken in haar handen en gaf er een met een hele hoop liefde en waardering aan mij. Ik smolt en de vertaler die het zag, knikte naar me en zei, she really likes you ☺️
    Ook zijn we weer lekker met schmink bezig geweest maar gelukkig vandaag mn eigen gezicht schoon gehouden 😜
    Ook zijn we nog langs de verslaafden geweest om hen eten en drinken te brengen en ohh wat hou ik toch van deze mensen! Wat een topdag 😇
    Czytaj więcej