Door de Haast pass 🐰

January 15 in New Zealand ⋅ ☀️ 9 °C

Als we wakker worden is de wind weer gaan liggen en komt het zonnetje door. Het uitzicht over het meer is erg mooi maar we hebben nog een leuk uitstapje geboekt voor over 2 dagen en we moeten nog een stukje tuffen dus na het ontbijt rijden we weg. De route is weer adembenemend mooi, tussen ruige bergen, langs watervallen en felblauwe beken.
    We komen langs een dorpje waarvan de naam ons even doet terugdenken aan iets dat we al heel lang niet meer hebben gehad, Haast! Hier maken we een mooie wandeling langs de kust over het strand en door het duingebied. Bizar dat 10 meter naast het strand een soort jungle begint en na 20 meter waan je je midden in een oerwoud, zo dicht is het begroeid. Even later stoppen we nog bij een uitkijkpunt over de Tasman Zee.
    De kampeerplek ligt bij een zalm kwekerij, we proberen nog wat vis te kopen maar helaas gaan ze net dicht!
    Als we bij onze free camping aankomen raken we snel aan de praat met onze buren, Audrey en Jonathan uit België /Wallonië. Ze zijn ook al bijna een half jaar in Nieuw-Zeeland en gaan volgende week naar Australië. We delen een hoop mooie verhalen en geven elkaar nog wat tips voor het verdere verloop van de reis.