Schotland is de bestemming van onze zomervakantie van 2018. We beginnen in Dover in Engeland, omdat we liever autorijden dan op een boot zitten. En dan omhoog naar kilts, doedelzakken, hooglanders, midges, haggis en typische andere Schotse zaken.

Weer thuis!

August 6, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 23 °C

Hoe dichter we bij huis kwamen hoe 'groener" het gras werd. Het heeft niet over, maar zuidwaarts is het erger. Maar als je omringd wordt door je dierbaren, zie je alles ook positiever.😘😻

Even pauze

August 6, 2018 in Belgium ⋅ ☀️ 30 °C

Overtocht ging soepel, rustige zee, nieuwe boot, niet veel passagiers. Wel raar om de hoge hekken bij Calais te zien... voelt niet welkom...
    Nu een zelfgesmeerd broodje met een gekookt eitje en een likje mayonaise. Mmmm.
    Temperatuur is 35 graden. Oeps, zo warm hebben we t lang niet gehad!

Brexit

August 6, 2018 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 22 °C

Keurig op tijd staan we in de rij voor de veerboot van 10.40u. De laatste ponden hebben we opgemaakt met vers brood en fruit voor de terugweg. We kijken terug op een geweldig mooie reis en Tillsammans heeft t weer super gedaan!

En de dag eindigt net als gister...

August 5, 2018 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 24 °C

.... luierend in de zon.
    Vanochtend dus naar Sissinghurst Castle gefietst. Een mooi oud landgoed met walled garden. Je kon goed zien dat de tuin moeite had met de warmte. 29 mei had t er voor t laatst serieus geregend...
    Het fietsen op de smalle en heuvelachtige weggetjes was spannend, maar gelukkig was t rustig. Rest van de middag in de schaduw gelezen. Het leek wel vakantie 🙄!Read more

Wisley Gardens

August 4, 2018 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 27 °C

Als we niet weten waar we naar toe moeten, dan gaan we blijkbaar naar een Piet Oudolf-tuin! Op het immense terrein van Wisley Gardens (vlakbij Londen) heeft hij de borders ontworpen bij het ook hele grote glasshouse. We worden al echte groupies!
    We zitten inmiddels ook in de hittegolf waar NL al weken in zit... We klagen (nog) niet...Read more

Lang leve...

August 4, 2018 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 22 °C

... de navigatie! Vanochtend zijn we vlekkeloos door de wirwar van snelwegen bij Birmingham geleid door de navigatie. Frank achter het stuur en Marian leest rustig een boekje. Dat was vroeger heel anders en heeft menige relatie onder spanning gezet weten we uit ervaring.
    Over relaties gesproken... vandaag is t precies op de dag af 19 jaar geleden dat we officieel een stelletje werden. HOERA!
    Tot slot... We zijn blij dat we weer verder kunnen. Net een wandeling gemaakt door Stratford upon Avon, de stad van Shakespeare. Een zaterdag in het hoogseizoen, heeeel druk dus. Wat we precies gaan doen, weten we nog niet.

Trentham Gardens

August 3, 2018 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag wilden we graag deze tuinen bezoeken. Een deel is namelijk weer ontworpen door Piet Oudolf. Het is een groot landgoed met zowel een ouderwetse traditionele tuin als een speels deel van Oudolf. Bijkomend voordeel, het is hier droog en weer korte broekenweer.