Mongolia
Bulgan

Erka's familie

August 26, 2015 in Mongolia ⋅ ⛅ 26 °C

Geen ritten vandaag, dus er wordt uitgeslapen. Na het ontbijten gaan we een stuk wandelen in de heuvels rond Bulgan. Gordon is niet helemaal lekker en taait daarna af na bed. Michelle gaat met de familie naar het stadje voor de lokale markt. De rest van de dag is het toch een beetje 'opzitten' aangezien de familie nagenoeg geen Engels spreekt. De oudste kleindochter van Erka is idolaat van Michelle en vindt alles mateloos interessant "she looks like my barbie".Read more

Michelle's verjaardag

August 25, 2015 in Mongolia ⋅ ⛅ 26 °C

Vanaf het moment dat onze begeleiders wisten dat Michelle jarig zou zijn tijdens de trip was het plan geboren om dit op traditioneel Mongoolse wijze te vieren - bij de familie van de bestuurder Erka! We verlaten het meer en maken ons op voor wederom een laaaange rit. Onderweg moet er ook nog regelmatig gestopt worden, dus uiteindelijk komen we rond 19:00 uur aan. De vrouw en dochter van Erka zijn dan nog druk bezig om het eten voor te bereiden. Als de familie compleet is en we de schapenvlees dumplings achter ons kiezen hebben, is het tijd voor gezang; eerst de Engelse versie en daarna de uitgebreide Mongoolse versie. Michelle wordt verrast met een kasjmier sjaal van Urnaa en Erka! Aan Michelle daarna de schone taak om de speciaal gehaalde taart aan te snijden. Omdat 'mooie mensen het ook altijd drinken' worden we op een wijn/likeur met chocolade (10%) getrakteerd (naast ons half liter blik bier). Ook wodka drinken blijkt een traditie ;) Toktoi!! oefff... Rond 22:00 liggen we er af. Happy birthday Michelle!!Read more

Bulgan

August 5, 2016 in Mongolia ⋅ ⛅ 24 °C

Casi 60kms gloriosos. Todo muy verde. Caballos, cabras, ovejas, vacas, ardillas, aguilas... y gers aquí y allá. En el pequeño pueblo de Bulgan, mucho banco, supermercado, y algún que otro sitio donde comer una ensaladilla rusa. Guesthouse con agua caliente y una preciosa niña muy curiosa.Read more

Bulgan, Булган, بولگان, बल्गान, UGA, ボルガン, ბულგანი, 볼강, Bulganas, بلگان, 布爾干