Satellite
Show on map
  • Day 4

    PR9 Levada do Caldeirão Verde

    December 7, 2022 in Portugal ⋅ 🌧 12 °C

    Ik reed verder door Santana richting centraal Madeira en startte nog de PR9 Levada do Caldeirão Verde. Ik was wat ongerust aangezien deze hike 13km lang is en 4-5uur zou innemen. Ik wou nog voor zonsondergang terug zijn (18u).
    Ik hoopte dus op een gemakkelijk pad en liep heel wat stukken.

    Het pad was vrijwel geheel vlak en dat maakt de hike erg makkelijk. Ik liep langs de levada op een smal aangelegd pad. Je wordt tijdens het wandelen beloond met prachtige uitzichten, maar je moet je ogen goed op het pad houden want er is vaak een behoorlijke afgrond, gelukkig wel met een hekje ervoor. Tijdens het wandelen kwam ik door vier tunnels en passer je langs tal van watervallen waar je soms echt onderdoor moet. Echt zalig! Aan het einde kom je dan aan een mega waterval van 100m! De Caldeirão Verde. Met de zonsondergang in het oog liep ik de terugweg bijna volledig terug. Dit maakte dat ik de route afrondde op 2u36! Een toptijd waar ik fier op ben :-) Om 17u30 kon ik richting hostel vertrekken. Aangekomen in het hostel gingen we met z'n allen de oude stad in voor een gezellig diner. Daar probeerde ik de bekende Limpets, megalekker!
    Read more