Uit iets kwaads komt iets goeds❤️‍🩹

February 16 in Suriname ⋅ ⛅ 30 °C

Tijd om eropuit te gaan en andere accomodatie te vinden. We kunnen in alle rust vanuit Lukein's huis zoeken en al onze spullen opslaan. Via Google, airBnB en Facebook zoeken we met ons ale naar fijne alternatieven.

Dit wordt het lijstje:
    * Houttuyn nature resort
    * Oxygen riverside resort
    * Surinat resort
    * Guesthouse La Resource

We gaan overal langs en uiteindelijk valt de keuze op guesthouse La Resourcce. We worden ontzettend gastvrij als oude bekende ontvangen, rondgeleid en getrakteerd op eigen gemaakt bier van Bert.

De plek is prachtig, aan een kreek met maar 2 studios. Intiem, groen en open. Het uitzichtop ongerept bos zorgt al meteen voor het spotten van 1 slang en 2 leguanen. Tijmen's pret kan niet op. Precies wat we zoeken! Helaas zijn we niet de enige en kunnen we er maximaal 9 dagen verblijven (24 feb - 3 maart). Maar we zijn allang blij met deze schitterende plek, dus leggen het meteen vast.

Lukein is erg verrast door onze keuze. Hier is het gangbaar dat men juist zo 'modern' mogelijk wil: Zwart/wit, strak, saai, alles betegeld... no thank you.
    Het maakt het extra zuur wat er is gebeurd want kamp fu Amanja was juist de perfecte plek.

Morgen gaat de zoektocht verder om de komende week en de laatste 2 weken van de vakantie accomodatie te regelen.

Zo neemt de vakantie een hele andere vorm aan, maar het weekend bij Lukein en zijn gezin is ontzettend fijn en gezellig.
    Ook komen we nu op plekken waar we wellicht nooit waren gekomen en hangen we echt de toerist uit.

Iets met 'glas half vol'😎