Visa verlengen, tour boeken en E'tembe

February 23 in Suriname ⋅ ☁️ 32 °C

De ochtenden zijn zalig koel met tal van vogels in deze bijzondere tuin. In de video heb ik er een paar vast kunnen leggen en de overvliegende parkieten die vanuit het bos naar de kust trekken om te eten.

The single entry toerist visa van Tijmen is 30 dagen geldig. We verblijven 32 dagen... dus op naar Ministerie van Openbare Werken, Transport en Communicatie om een verlenging van 2 dagen aan te vragen.
    Aangezien we nu vanuit Paramaribo het dichtst zijn lijkt het mij een uitgekozen moment om dit meteen te regelen.

UPDATE: hij kreeg meteen de volle 90 dagen en het is gratis EN we waren de enige, meteen aan de beurt en stonden 15min later buiten 😦😕 haha wauw nooit gedacht! Ondertussen wachten we soms in winkels bij de kassa 2 tot 3x zolang🙈 zuchttttt

Vervolgens gaan we naar de centrale markt. Het is vrijdag dus rustiger dan de andere dagen. We eten een saoto en bami bij een Warung.

We hebben nog wat tijd, en omdat ik nog steeds geen reactie van de travel agent heb over de excursies, besluiten we er langs te gaan. Helaas is de Brownsberg 2 daagse niet mogelijk op 1 maart, maar Anaula resort (binnenland of te wel Boven Suriname) is wel mogelijk en deze optie zetten we alvast vast.
    Daarna terug naar het appartement voor een siësta.

S'avonds gaan we er opnieuw op uit om te pinnen en te eten. We eindigen bij restaurant E'tembe Rainforest Restaurant. Prachtige locatie pal aan de Suriname rivier, met vriendelijke bediening en lekker eten. Mooie afsluiter voor onze dagen hier in Paramaribo.

Morgen op naar Domburg!