Satellite
Show on map
  • Day 10

    Suriname Museum en dagje shoppen

    February 22 in Suriname ⋅ ⛅ 31 °C

    Tijdens het shoppen vinden we een prachtige lijst van Saramakaans houtsnijwerk voor de foto van Zoë.
    Ik heb het er erg zwaar mee, nadat de eerste commotie was gedaald met het plots verkassen kwam de rouw weer in volle kracht terug.
    Zo zag ik zelfs een jongeman die me zo aan hem deed denken dat ik op straat heb staan huilen 💔
    Rouw gaat niet op vakantie, het is er elke dag waar ik ook ben. Gelukkig doen we het samen en zijn Tijmen's troostende armen en woorden altijd dichtbij.

    Het museum is erg klein en als je al het eea weet over de geschiedenis wordt er weinig nieuws verteld. Sterker nog ik vond de bewoording zwakjes tot mild wanneer men de gruweldaden beschreven. Toch is het heftig om op een plek te staan waar zoveel geweld is geweest.

    We blijven niet lang en zoeken de winkelstraten weer op en een lunch café.
    Tijmen slaagt in zijn zoektocht naar een 'foute vakantie blouse' en ikke in 2 rokken, een broek en leuk paar sandaaltjes. De 20+ panjies die ik mee had blijven namelijk in de doos🙈

    Ik heb alle was weg kunnen werken maar de nieuwe handdoeken hebben mijn joggingpak geruïneerd 😭😤 das flink balen maar ach ken beuren toch?!
    Read more