Satelital
Mostrar en el mapa
  • Deň D - Prvá skúšobná plavba novej lode

    15 de junio de 2010, Eslovaquia ⋅ 20 °C

    Už týždeň čakáme kým klesne voda v Šírave, aby vôbec bola povolená plavba. Hneď v prvý deň, keď voda poklesne o 2cm pod povolenú hranicu vyrážame.
    Je to v skutočnosti 4-tá plavba novej lode, avšak tu na Slovensku naša prvá. Prvý krát si v kľude otestujeme všetky jej vlastnosti.
    Nie som nadšený ani sklamaný. Loď je použiteľná. Keby som bol laik v tejto oblasti určite žasnem nad tým aké produkuje rýchlosti, preťaženia v zákrutách, ako sa chová na vlnách, či pri pomalej jazde...
    Keďže sa však vyznám trošku viac, viem, že určitými úpravami sa dá z tejto lode vyťažiť ešte viac. Neskôr to končí pri pílke, premiestňovaní záťaže a rôznych testoch.
    Miestnymi rybármi sme pri ďalšej plavbe označení ako dealeri minerálok, keď vidia ako z lode vyťahujeme cca 500kg balených vôd, vypúšťame cca 120l vody z nádrží a to ešte máme ďalších 300kg nafty. Pitný režim mám teraz zabezpečený až do Vianoc :)
    Minerálky krásne poslúžili ako simulácia rozloženia záťaže (ľudí, batožiny atď.) a teraz bez problémov vieme, za akých podmienok loď zvládne plne naložená 5 ľudí na plavbe do Amsterdamu a späť.
    Rozložiť záťaž na vysokej lodi je doslovne umenie. V každom móde (rýchlosti, vlnách, vetre) je vhodné niečo iné a ja som si to chcel overiť, tak aby som vedel robiť čo naj kompromisy. Pre zaujímavosť len motor pri strednej rýchlosti produkuje taký točivý moment, že vyváži cca 250kg (loď v kľude naklonená vľavo pod tiažou troch ľudí sa po rozbehu silou točivého momentu motora vyrovná ako keby tam nikto nesedel). Na svoje parametre mu je to samozrejme odpustené.
    Ako hodnotia iní, je to zvukovo čistá Karosa, ale len kým sa to nerozbehne, potom je to Boeing. 6,5 litrový osemválec s kompresorom točiacim sa až na 15.000 otáčok, to má zvuk po akom túži kopa tuningárov :)
    Leer más