Hollanda

Buradaki gezgin
    • Gün 1

Natuurcamping In 't Niet, Maasbree

27 Nisan 2023, Hollanda ⋅ ☁️ 12 °C

Zo, dat was een pittige rit. Vanwege een koude, relatief harde tegenwind en toch een slechtere conditie dan gehoopt, kwamen we pas rond 20 uur aan op een superschattige natuurcamping in Maasbree, nabij Venlo. De tocht hier naartoe ging door 85% lelijke dorpen of langs ontiegelijk veel boerderijen, en 15% over gravel en zandpaden door mooie natuurgebieden. Gelukkig waren er daarom toch redenen om regelmatig af te stappen. En dan stiekem natuurlijk ook om uit te blazen. Maar goed, er valt nog wel wat te trainen dus!

De fietsen deden het overigens goed, op enkele kleine dingetjes na zoals een strap die ineens losschoot van één van mijn forkcages. Gelukkig ben ik niet over de kop gegaan van dit bandje tussen m'n spaken. Was toch jammer geweest op zo'n eerste testritje.

Eenmaal bij de camping aangekomen konden we op het nippertje inchecken, ondanks dat de eigenaar de receptie eigenlijk al aan het afsluiten was. We kregen een fijn plekje achterin de camping toegewezen. Daar hebben we voor het eerst onze nieuwe tent opgezet en dat verliep ook supersmooth. Matthijs wist van zijn eerdere fietstrip dat het handig was om meteen bij aankomst je bezwete lijf in je donsjasje in te pakken, voordat je de tent gaat opzetten. Zodoende bleven we warm tot het moment dat onze donzen slaapzakken die taak over zouden nemen.
      Water koken met de jetboil om onze droogmaaltijden mee klaar te maken ging ook als een trein, en hoe relaxt was het dat er een picknicktafel naast ons fijne kampeerplekje stond zodat we aan tafel konden eten! Allemaal top, kortom.

Nu nog een goede nachtrust op de dunne matjes en dan zou ik er nu al zeker van zijn dat het helemaal goed ging komen met ons grote avontuur in Noorwegen.
      Okumaya devam et

• Gün 2

experimenteren met onze gadgets

28 Nisan 2023, Hollanda ⋅ ☁️ 14 °C

De volgende ochtend begon brak. We hadden allebei redelijk goed geslapen, maar om een uur of half 5 brak een oorverdovend vogelconcert los waar mijn oordopjes niet tegen opgewassen waren. Matthijs wist snel aan de eerste levensbehoeften te voldoen door liggend vanuit zijn bed, naast de tent water te koken voor een kopje oploskoffie. We hadden niet echt plannen voor vandaag, hooguit zo maximaal mogelijk alles uitproberen. Zo had Matthijs zijn nieuwe XPS-laptop bij zich en waren we benieuwd of het zou lukken om de filmbeelden van gisteren hier op te monteren. Ook waren onze powerbanks toe aan wat extra stroom. En ik wilde ook mijn Pluto Trigger uitproberen. Deze camping had een openbare schuilhut met een stroompunt, dus dat was ons eerstvolgende doel voor vandaag.Okumaya devam et

Burayı şu adlarla da biliyor olabilirsiniz:

Dubbroek

Bize katılın: